13 jan. 2010

INFLUENSA, IGEN...

Blev förbannad igår då jag blev sjuk igen. Dunderfeber med ont överallt, inklusive magen denna gången. Ringde till min vårdcentral och frågade om de hade någon tid men det hade de inte så jag fick ringa imorse istället. Fick tid till drop-in så jag tog mig till bilen och åkte iväg.

Fast det var inte fullt så enkelt att komma dit som det låter. Först fick jag ringt mamma (innan vårdcentralen ringt tillbaka) och frågat om hon kunde ta Liam till dagis, och visst kunde hon det. Sedan ringde vårdcentralen och gav mig drop-in tiden, lite tidigare än vad jag hade väntat mig.. Så jag fick ringt mamma igen och frågade henne om hon kunde komma NU, och det kunde hon som tur var fixa. Jag mådde verkligen skit.

På vårdcentralen gick det rätt så fort för att vara den kommunala sjukvården. Jag kom direkt till labb för att göra en sänka. Sedan placerades jag i ett ensligt rum (de misstänkte att jag hade svininfluensan) och efter kanske en kvart dök läkaren upp. Provet visade att jag inte hade svininfluensan, utan bara en vanlig influensa, igen...

Men läkaren tyckte att jag hade varit sjuk alldeles för mycket det senaste. Så hon beställde blodprov som de skulle ta en massa prover på. Undrar om de kollar mitt B-12 igen som har en tendens att ligga på gränsen till lågt. Svaren får jag reda på inom en vecka, om det nu är något fel med proverna. Annars fick jag en rejäl dos av penicillin för min bihåleinflammation, och jag hoppas att penicillinet ska hjälpa mig så jag blir lite mer motståndskraftig mot förkylningar och influensor..


Min pappa hjälpte mig nu på eftermiddagen med att hämta Liam på dagis och underhålla honom här hemma. Riktigt skönt! För jag hade inte varit någon bra mamma idag.


Imorgon är min mamma hemma från jobbet, så jag ska ta med mig Liam och åka dit och få lite barnvakt, eftersom Liam är ledig från dagis imorgon..

Nej, nu ska jag kolla genom lite kort på datorn innan jag intar vågrätt läge i soffan och dör en stund..





3 kommentarer:

  1. stackare:( låter jättejobbigt att va så sjuk hela tiden:( håller tummarna för att det snabbt ska gå över nu när du fått penicillin..

    SvaraRadera
  2. Pencillin botar halsfluss, bihålsinflammation etc men sänker ditt immunförsvar. Så om du äter mycket pencillin blir du mer mottaglig för nya virus och bakterier... Så käka inte för mycket =)!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Mia ja jag vet, men jag tror att det är den ständiga bihåleinflammationen som gör att jag blir mer mottaglig för virus och sånt. Så jag håller tummarna för mig själv

    SvaraRadera