30 dec. 2009

HALSFLUSS

Vi kom faktiskt iväg till doktorn till slut idag, eller hmm.. igår. Klockan är ju faktiskt över tolv nu och det är en ny underbar dag..

Vi kom dit runt halv tolv, tio i tolv fick vi "checkat" in. Då fick vi veta att det var väntetid i en timma, så vi beslöt oss för att promenera den korta vägen till backaplan och byta min tröja (fick en tunika och ett par leggins istället). Vi var tillbaka runt kvart i ett efter att ha lagt på pengar till bilen i en timma till. För vi tänkte att det är bäst att ha lite marginal ifall att det skulle dra ut lite på tiden...

När klockan var ett hade vi fortfarande inte blivit uppropade för att få komma in i ett väntrum och få vänta på doktorn. Då tog jag Liam på armen och gick till receptionen och frågade hur lång tid till det skulle ta, eftersom de sa att det bara skulle ta en timma, plus att Liams febernedsättande hade gått ur hans lilla febriga kropp. De beklagade så väldigt och sa att det skulle ta ungefär en timma till, för det var tre stycken innan oss..
Vafan.. tar det en timma för att undersöka tre personer???

Vilket som så kom vi till slut in i ett rum, och doktorn kom relativt fort till oss. Han lyssnade på Liams hjärta och lyssnade grundligt på lungorna. Sedan kände doktorn på Liams hals och tittade i halsen. Liam var så duktig och satt duktigt still och var tyst.
Doktorn sa att Liam hade halsfluss, precis som jag hade misstänkt, och han skrev ut kåvepenin till lilleman.

Jag hoppas att Liam ska bli bra snart, kåvepenin brukar verka rätt så fort. Dessvärre fick vi Kåvepenin utan smak.. Eller ja, den var inte smaksatt.. Luktade på den och den luktar krossade tabletter blandat med vatten, urk. Och den var inte lätt att få i Liam.. Så imorgon kanske jag får ringa till läkaren och be honom skriva ut en smaksatt medicin istället..

Nu ska jag hoppa i säng. Lilleman vaknar hela tiden och är jätteledsen.



2 kommentarer:

  1. Victor fick oxå icke smaksatt och jag smakade själv lite, tro fan att ungarna vägrar äta den, den smakade ju bokstavligen skit!

    SvaraRadera