23 jan. 2010

FRÖLUNDA - MODO

Vilken upplevelse det har varit ikväll. Hockey är fantastiskt kul att titta på live!!!

Vi började kvällen på restaurant Heaven 23, högst upp i Gothia Towers. Kändes riktigt lyxigt. Joacim och jag startade med ett glas öl och en cider medan vi väntade på svärmor och hennes man Glenn. När de kom beställde vi in den berömda räkmacka, och guuuuud, den var så god! Fast den var så stor så jag orkade inte ens äta upp den, fast jag tryckte ändå i mig varenda räka och lämnade brödet, hihi.

Photobucket
God och lyxig cider och smarrig räkmacka!


Efter Heaven 23 gick vi ner till Scandinavium där matchen skulle vara. Men innan vi gick in och sätta oss på våra platser så besökte vi baren och tog lite törstsläckare där med.. :)

Photobucket
Joacim och hans mamma, och jag och Glenn

Photobucket
Ehhmmm... Jo, vi tog lite egobilder på oss, typiskt mig med alkohol i kroppen..


Spektaklet började med att Frölundaspelarna kom utflygandes ur Indianen med fyrverkerier och hög musik, en mäktig upplevelse.

Photobucket

Det var en spännande match, enligt mig i alla fall. Men vad svårt det var att hänga med på var pucken var, och vem som hade den. Målen var omöjliga att se.. allt gick så fort. Varje gång det var slagsmål eller oenigheter så var jag framme med kameran och fotade som en dåre. Hade med mig den lilla kameran och det ångrar jag nu. Hade jag tagit den stora hade jag fått betydligt bättre bilder. Min mobil tar ju till och med bättre kort än den lilla kameran.

Photobucket

Direkt när matchen tutades av blev det ett våldsamt slagsmål. Nästan alla spelare på isen hoppade på varandra. Det var nästan som det var uppgjort mellan dem att så fort matchen var slut skulle de slåss. Till slut skingrades spelarna lite och sjukvårdare kom utspringandes. Det var en frölundaspelare som låg kvar på isen som verkade skadad. Men han ställde sig sedan upp och var kaxig mot de i Modo. Det flög vantar och hjälmar i det stora pojk-bråket så det var nog flera stycken som hade ont i händer och kinder efteråt..

Photobucket
svärmor betalade för en mössa till Liam,
och naturligtvis var jag tvungen att prova den!!



Tack Annica och Glenn för den perfekta julklappen!
Nu vet ni vad vi önskar oss i födelsedagspresent!!
*hint*





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar