17 jan. 2010

MEN DU HAR JU BARA ETT BARN...

Nähä, har jag det? Det visste jag inte...

Facebook, säger bara det... Ibland håller det FL nivå..

Har några bekanta som har barn i Liams ålder, och som har syskon födda vår/sommar -09. Och som många andra så vaknar deras barn tidigt på morgonen.

Photobucket

Allt är väl relativt? Jag anser att ger man sig in i leken får man leken tåla. Skaffar man sig två barn inom loppet av två år så kanske det kan vara tufft. Men man vet väl lite hur det kan komma att bli? Jag har bara Liam, och han är en sömntuta, precis som jag. och jag tyckte verkligen synd om dem som måste upp så tidigt.

Visst, jag har bara ett barn, visst han gillar att sova! Vet hon vilket helvete vi gick igenom när han var liten och vaknade runt 10 gånger per natt? Vet hon hur jobbigt det var?

Vem vet? Kanske skulle det ha varit så att vi också hade haft en bebis nu om jag inte hade blivit sjuk och behöver mina mediciner? Jag hade gärna varit trött och gått upp okristligt tidigt om jag hade haft en liten bebis jag med. Men så som situationen är just nu väljer vi att vänta ett tag tills Liam blir äldre, och då förhoppningsvis kommer våra barn inte väcka varandra. Och vad säger att de ens kommer göra det? Nästa barn kanske är en lika mycket sömntuta som Liam är, och alltid har varit på morgonen. När Liam låg i magen så sov han hela nätterna, sparkarna slutade runt nio på kvällen och startade runt nio på morgonen.

Jag blir bara lite irriterad och behövde ventilera lite..



1 kommentar:

  1. Snacka om att ta åt sig till tusen! Jag säger bara att det är skillnad på att ha två barn, dem kan liksom väcka varandra, MEN INTE ALLTID! Mina barn sover hela nätter 07-0630 och har gjort sen FÖDSELN och jag klagar INTE på mina tidiga mornar! Jag älskar dem för jag är så van! :) Att få sova hela nätter och att ALLTID fått göra det ÄR GULD värt när man har BARN! Emma M (på facebook)

    SvaraRadera