26 jan. 2010

ÖRONBARN?

.
När räknar man ett barn som öronbarn? Hur många öroninflammationer ska de ha haft för att klassas som det??

Liam är just nu inne på sin femte öroninflammation, tredje inom bara några månader.

Grejen med Liam är att man inte direkt märker av det direkt, för han säger inget förrän det gör jätteont. Jag känner att om han får en öroninflammation till så ska jag kontakta ÖNH på Lundby sjukhus, för då anser jag att han har haft på tok för många.. Sedan så får han bara bara öroninflammation på högra örat, bara en gång har det varit lite rodnad i vänster öra.

Nu ska vi inte på återbesök förrän om två månader, och de vill att vi ska komma till vårdcentralen där han är listad, men jag funderar ändå på att ringa Lundby och få tid där.



Idag har det varit en riktigt tuff dag. Liam har varit jättegnällig hela dagen, mest för att han inte sov så mycket inatt. Jag sov ännu mindre och har känt mig riktigt gnällig jag med.

Liam ville inte sova, trots att han var hur trött som helst. det krävdes ett jättebråk och att han behövde bli ledsen för att bryta det hela. Kändes väldigt dumt, men efteråt sov han i över 1½ timma och vaknade mycket gladare. Jag passade på att vila då jag och jag somnade och sov i kanske 40 minuter. 40 välbehövliga minuter.

Läkaren vi träffade idag var riktigt bra. Han frågade till och med om Liam sväljer medicinen! jag sa då hur det är, att han är nästintill omöjlig att få i den (som säkert de flesta barn) så han skrev ut en med mindre äcklig smak som skulle ges två gånger om dagen i mindre dos, istället för förra gången då vi skulle få i honom över 6ml på samma gång.
Liam var självklart jätteduktig och inte det minsta rädd (stackarn börjar väl bli van vid att bli tittad i öronen och munnen), han gapade snällt och sa "aaahhh".


Nu ska jag väl röra mig mot sängen,
man vet ju aldrig hur det blir med nattsömnen när de små är sjuka..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar