25 juli 2011

Som en kär gammal vän

"An echo in the bone" är den första boken jag har läst på engelska. Läste den förra sommaren och den är 1071 sidor lång. Det är senaste delen i Diana Gabaldons serie främlingen/outlander. Jag älskar verkligen denna serien och har läst de tidigare böckerna flera gånger. Men den här boken har legat ute på landet sedan förra sommaren och häromdagen plockade jag upp den igen. Det kändes ungefär som att hitta hem, eller som att återse en kär gammal vän som man inte sett på väldigt länge och upptäcka att just den här vännen är en precis lika kär som senaste gången man träffade den.

Imorgon ska jag läsa hela dagen. Liam har bestämt att han, mormor och morfar ska åka till Borås djurpark och maken min kommer antagligen fortsätta bygga på stugan. Det enda jag har inbokat är ett besök hos barnmorskan, och sedan ska jag bara vara tills vildingen kommer hem!

1 kommentar:

  1. Jag ska precis börja på den! :) Har lyssnat igenom serien på talbok, mer eller mindre i sträck och älskar den! :)

    SvaraRadera