26 aug. 2011

Inhandlingslista till kommande bebisar

.
Jag har börjat kolla av vad jag har hemma och vad jag behöver till Herr Bebis ankomst. Tänkte dela med mig av en lista till alla andra som är gravida. Kanske hittar du något som du tänker "oj det har jag glömt" eller så säger du kanske "nej, fy fan vad onödigt", haha. Naturligtvis tar jag även emot råd och tips om saker att ha!

Saker med ett blått X har jag köpt/fått nu, saker med ett rosa X hade jag kvar sedan Liam.

Till Bebis:
(x) Åka hem från bb-kläder
(xx) Kläder
(x) Overall
(x) Mössa
(x) Sockar
(x) Vantar
(x) Tossor

(x) Bärfilt
(x) Bärsele
(x) Babyskydd
(x) Säng
(xx) Sängkläder
(x) Vagn
(x) ”Vagnkläder”
(x) Skötväska
(  ) Babyfilt
(  ) Andningslarm

(  ) Newborn blöjor
(  ) Våtservetter
(x) Skötbord
(  ) Skötbädd
(  ) Små ”spyhanddukar”
(  ) Näsfrida
(  ) Koksalt/näsdroppar
(  ) Febertermometer
(  ) Mobil till skötbord
(x) Blöjhink
(  ) Badolja
(  ) Vitt vaselin
(  ) Bepanthen
(  ) Nappar
(x) Nappflaska
(  ) Ersättning?

Till mamma:
(  ) Amningsinlägg
(  ) Amningsbh
(  ) Bindor
(  ) Sköna myskläder
(  ) Sköna underkläder


( ) Sparade pengar så man kan köpa mat istället för att laga hemma själv. JÄTTESKÖNT!


Follow Mamma Mailan, ytterligare en jävla mammablogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar