4 dec. 2011

Så fel det kan bli ibland...


Igår var det dags för lussekattsbakning, men ack så fel det blev! När jag handlade mjöl fick jag tag i helt fel påse, istället för vanligt specialvetemjöl fick jag specialvetemjöl med fullkorn i. Detta upptäckte jag naturligtvis när jag hällt i halva satsen med mjöl i degspadet, och det kunde inte göras ogjort. Men jag hade ju lovat Liam att vi skulle baka och vi hade inte ingredienser för en sats lussebullar till så det fick bära eller brista. Och resultatet blev *trumvirvel* lussebröd. Helt okej bröd, lite sött bara. Nya sötlimpan kanske? Liam var i alla fall nöjd och katterna blev jättefina! Fast jag tror vi kommer göra en ny sats imorgon, med rätt sorts mjöl!

Follow Mamma Mailan, ytterligare en jävla mammablogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar