18 dec. 2011

Splatsch...

... så hamnade Liams första spya på nästan två år på vardagsrumsgolvet.

Han gav sig redan i morse för att ha ont i magen och åt dåligt till frukost. Sedan tog Liam och maken spårvagnen in till stan för julklappshandling och där hade han ätit en barn meny på Burger King. Väl hemma gav han sig för magont igen, en stund senare sa han att han var törstig och tog lite och dricka. Sedan sa det splatsch och han stod framåtböjd och spydde rakt på golvet. Han såg förvirrad ut och visste inte riktigt vad han skulle göra när han liksom inte fick stopp på det. Och genom att han spydde precis innanför öppningen till vardagsrummet så var jag fast i hallen och Joacim i vardagsrummet, så vi sa till honom att spy färdigt på golvet. Vi såg på honom att han tyckte det var konstigt men han gjorde som vi sa, lille vännen.

Oturligt nog så har vi en bvc-tid till James imorgon som får ställas in. Måndagar är ju Liams lediga dag och i och med att han spytt så vill jag inte riskera att smitta ner eventuella barn på bvc så de ligger magsjuka under jul. Samma gäller på dagis känner jag. Han får vara hemma ett par dagar nu. Vill inte att om det nu är magsjuka att han smittar ner barn eller fröknar, eller riskerar att få vinterkräksjukan som just nu går på dagis.

Det blir ett par tuffa dagar för mig, inte för att jag ska ha båda barnen, utan för att jag är snorförkyld med feber. Mitt immunförsvar (liksom tidigare år) försvinner i och med att jag åker på influensan... Nästa år ska jag banne mig ha influensavaccin, vägrar att ligga sjuk så här en fjärde vinter på raken!



Follow Mamma Mailan, ytterligare en jävla mammablogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar