13 jan. 2012

Får inte plats, jag vill ha mer!

Vårat kök är på tok för litet. Det fungerade dåligt när vi var tre stycken, och fungerar ännu sämre nu när vi är fyra stycken! Ofta när jag är i köket så har jag med James i babysittern och Liam brukar dra omkring sin pall för att inte missa något jag gör, och det är trångt (som ni säkert ser på bilderna nedan). 


Vi har inget skafferi, utan ett av dubbelskåpen får agera skafferi. Vi valde att ha diskmaskin så vi skulle få mer plats på diskbänken (som är hur liten som helst). Notera att vi inte ha någon micro (!!!). En sådan skulle helt enkelt ta för stor plats. Själva matplatsen är trång och vi har som tur är ett väldigt litet bord.

Nej, som ni förstår så fungerar inte detta för en familj med två (små) barn. Och det är en av anledningarna till att vi vill flytta. Och jag som ofta håller på och bakar och laga mat får ju nippran när jag inte har plats.

Follow Mamma Mailan, ytterligare en jävla mammablogg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar