19 jan. 2012

Snöggve

Idag fick Liam vara hemma från dagis. Han hade ont i huvudet och hade massa hosta. Nu ikväll när jag nattade honom hade han tok-kli på hela ryggen och magen, och fortsatt jobbig hosta. Efter en stund kom han upp och ville ha hostmedicin, så vi spatserade till köket. Efter han fick hostmedicinen såg jag att han hade små prickar på ryggen och magen. Sa det till maken och han sa det jag trodde "vattenkoppor". Och då sa Liam att hans dagiskompis har tre vattenkoppor.. Kul... Läste på nätet förut att man brukar ha just huvudvärk och vara hängig när det hela bryter ut. Få se hur det går under natten och imorgon.

Och visst är jag snygg i min sjal!?! Gjorde inpackning i håret i morse vilket betyder alldeles platt och glatt hår som bara fungerar i en tofs. Men det går inte serrö! Eftersom jag har amnings/bära barn nacke så får jag skitont i nacken an tofsen. Så jag tog sjalen från halsen och hängde upp den på skallen. Inte snyggt men jag blev av med håret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar