7 mars 2012

Svettig bebis



(älskar napparna! Både uggla och en liten elefant, full pott!)


Denna dagen är snart slut, och ingen är gladare än jag för det! (eller ja, James kanske är rätt nöjd över att ha överlevt...) Jag och James är nämligen tokförkylda. Vi nyser så tårar, snor och saliv skvätter flera meter runt oss... Det är nästan bra att vara mamma när man är dålig, man har inte tid att känna efter när man är sjuk. Plus om man har en liten sjuk bebis finns det ingen tid i världen över till att känna efter hur man mår, och har man dessutom en numera frisk fyraåring hemma har man inget annat val än att vara frisk! Jag gav faktiskt en supp (supp som i bebispanodil, inte sup som i whisky) till James förut (inte för att han har direkt feber utan för att man vet själv att det kan hjälpa en själv att må bättre) så han får sova gott. Så just nu ligger han med armar och ben åt fyra håll och är rosig på kinderna och är dundersvettig. Han skulle behöva äta också, men eftersom han verkar sova gott så får han väcka mig inatt om han är hungrig.


Nä, nu ska jag släcka lampan (mobilen) och sova. Imorgon trotsar vi förkylningar och drar till Ge-Kås med mamma och syrran!


Natti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar