4 mars 2012

Tid är pengar?

Nej, tid är inte pengar! Däremot är tid värdefullt, eller ovärderlig. Min tid med mina barn är så mycket mer värt än pengar, men... Men nu när den lille börjar bli mer av en bebis än ett spädbarn börjar jag känna att jag skulle uppskatta lite tid för mig själv. Inte för att jag ska ut och festa eller göra något med mina vänner, utan jag skulle vilja sitta ostört vid datorn i någon timma, eller se på det dära favoritprogrammet på tv. Sedan att James är lik sin bror och sover väldigt få och korta stunder på dagen (fast han sover ju hela nätter så det är ju inte konstigt) så ökar även behovet av en stund ensam också, en stund som jag bara kan sitta och titta in i väggen om jag så skulle vilja. Få se vad som händer fram igenom. Kommer jag ta steget till att prioritera mig själv? Antagligen inte... Får bara se till att jag inte går in i någon vägg, för de är förbannat hårda!

1 kommentar: