5 juni 2012

Nu får det vara nog!

Idag tog jag och maken beslutet att Liam ska sluta på sitt nuvarande dagis! Jag ringde tillbaka till dagis förut idag och meddelade detta, samt att vi tänkte komma på torsdag med lite fika och säga hej då. Förklarade för dem att han mår dåligt över att gå till dagis och att jag inte kan få ur honom vad det är. Och att vi kände att vi inte orkar kämpa med detta mer med tanke på att han har bara har tre veckor kvar där. Dagisfröken (är hon ens pedagog undrar jag...) satt bara och sa "m" "m" "m" och "han tycker nog att det är bekvämt att vara hemma". Men om det är bekvämt att vara hemma, då måste det väl vara obekvämt på dagis?

Jag blir så trött, vi känner väl vårt barn, och vi känner att det är skillnad på honom när han ska till dagis. Och fröken gjorde det enklare att ta detta beslutet känns det som. Nu ska vi njuta av ett långt sommarlov. Vi ska mysa med vänner, gå på museum, hälsa på det nya dagiset och inte stressa alls!

Det känns verkligen som om tre års kämpande äntligen är över! Jag älskar mina killar och ingen av dem ska någonsin behöva känna så som Liam gjorde imorse. Det där med hemmamamma låter bara bättre och bättre! Synd att plånboken inte tillåter det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar