21 dec. 2012

02:51

Och jag har varit vaken i en timma.. Varför? Jo, minimannen är sjuk, och väckte mig med en spya när han feber skenade iväg upp. Så nu ligger jag på en säng av handdukar med en filt som täcke och lyssnar och tempar James. Jag fick stopp på febern (igen) vid 39,5 grader. Stackaren skakade som ett asplöv och flämtade som en överhettad hund på solsemester. Nu verkar det dock som febern är på väg ner, han låter inte så andfådd längre. Frågan är om jag ska gå upp och hämta en Alvedon och fjösa in vid sextiden, vågar inte låta iprenen gå ur han helt innan nästa Ipren. Känns onödigt att han ska behöva må dåligt med jojofeber när jag kan motverka det.

Vi får se var det här slutar.. Hans hosta och rosslighet i lungorna verkar tillfälligt bättre i alla fall.

Sov gott!
Eller ja... Fortsätt sova gott!


//Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar