10 juli 2013

Borta bra men hemma bäst!

Kanske är det så. Dock så känner jag mig nog lika hemma på landstället som hemma i lägenheten.

Fördelen med hemma är att det inte finns någon sjö att plaska i. Och nackdelen är, att det inte finns någon sjö att plaska i. James älskar verkligen att bada i sjön och sticker dit så fort han får minsta lilla chans, med eller utan kläder och skor. Idag stack han ut i både långbyxor och skor, lycklig stod han i vattnet och sken som det lilla solskenet han är "bada mamma". Det var ju bara för mig att ta av honom kläderna. En av fördelarna med att vara på landstället är att vi sparar in på blöjor, för han går mest omkring som en nakenfis. 


Liam trivs han med. Idag har han skurat mattor i sjön med mormor. Hela viken doftade av grönsåpa, en doft som påminner om mina barndoms somrar. Jag älskade att skura mattor med mamma, mormor och gamlefarmor, och tyckte att mattorna behövde skuras ofta! Det är roligt att även Liam uppskattar det! Men han stortrivs ju med att få vara med och hjälpa på ett hörn, oavsett om det är städning, tvättning eller ombyggnad som gäller. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar