29 juli 2013

Fiskelycka!


Idag tog Liam och jag våra spön och gick för att meta abborre. Det nappade som sjutton. Vi fick upp sammanlagt 6,5 fiskar. Tre abborrar, tre mörtar (och en mört slet sig, därav den halva). Jag hade nästan glömt hur rogivande och samtidigt frustrerande det är att sitta på en berghäll och titta på ett guppande flöte. Känner mig upprymd och lycklig nu. 


Vi sparade och dödade två av de tre abborrarna. De ska rökas imorgon så Liam får testa på insjöfisk, egenfångad insjöfisk! 


Morfar berättade att vi skulle röka abborren imorgon och undrade om Liam skulle smaka. Liam var lite tveksam men vi sa att "du kan väl smaka i alla fall nu när vi äntligen har fått upp fisk". Ja okej då, lite kan jag smaka svarade Liam. Sedan kom han trippandes till mig och sa, mamma jag tror inte det är gott att röka abborre. Stackarn hade ju trott att vi skulle röka den, som en cigarett, haha. Vi fick ju förklara för honom och då blev han lugnare, haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar