6 aug. 2013

Aftefanskapshelvete och varma dumma och kvävande stadsvärme!

Maken är och tränar. 
Fotboll. 
I biskopsgården. 
Hoppas han kommer hem helskinnad! 
Visserligen kommer han säkert hem skadad, det brukar han göra, fast av fotboll, förhoppningsvis inte av pistolskott. Det bor väl lite för mycket mysko människor på det stället.. 

James vill inte somna. Det är varmt. Liam flydde till mormor och morfar under skyfallet som inte gjorde något åt temperaturen ute.

Och jag kan inte prata. Inte ens skälla på James "lägg dig ner på kudden, annars...". Nä annars säger jag inte, men ibland vill man bara att han ska bli äldre så man kan skälla mer riktigt på honom, typ. Fast jag vill aldrig skälla.. 
Jag kan inte prata för jag har tre megastora afteblåsor i käften. En under överläppen på höger sida, en stor jävel längst fram på tungspetsen och en strax innanför underläppen på vänster sida. Jag gurglar med bedövningsmedel, lägger på xylocainsalva och suger på strepsils och lägger tabletten på blåsan. Det hjälper för stunden. Ingen längre stund tyvärr. Haft så här i fem dagar nu, så länge brukar jag vanligtvis inte ha så här ont. Tur att det händer nu och inte när jag börjat jobba. Där behöver jag liksom kunna tala, annars utför jag mitt jobb fel. 

Förresten så fick jag mitt schema på posten idag. Påbörjar mitt arbetsliv (efter att ha varit hemma i över två år) med en ledig dag. Gillar min nya chef!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar