12 aug. 2013

Stor dag!

Mitt mammahjärta har lite seperationsångest nu. Första dagen på fritids och dagis (förskola) gick med bravur! 

Maken tog James till dagis och jag Liam till fritids/skola. Efter fyrtio minuter tyckte Liam att jag kunde gå därifrån och jag kunde hämta honom efter bamba (skolmaten/lunch). Så jag fick lite snopet gå därifrån. Skickade ett sms till maken och kollade om jag kunde komma förbi dagis istället. Hans svar var "ja, det är så tråkigt när han bara leker med de andra barnen". Så jag gick dit. Och vi var nästintill överflödiga där, och han blev arg och ledsen när vi skulle gå därifrån. Tur att han ska dit imorgon. "Gagi" som han säger :) 

Liam ville gå samma tid imorgon tills han hörde att vi ska åka och handla efter vi hämtat honom. Då ville han helt plötsligt väldigt gärna stanna till efter mellanmålet och leka med sina kompisar! 

Men ett första intryck är att de trivts bra båda två och gärna vill gå tillbaka! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar