30 dec. 2009

FEBERYRAR

Idag har jag varit riktigt trött. Sov nästintill ingenting inatt. Liam har hostat vansinnigt mycket hela natten plus att hans feber har varit otroligt hög, även med alvedon i sig. När klockan var fyra tog jag tempen på min lille kille för det ångade om honom, och febertermometern visade 40 grader. Jag väckte Joacim så han fick gå upp och leta rätt på Ipren-suppar som jag visste att vi hade någon kvar av. Joacim hittade en ipren-supp, vilket var tur för alvedonen hjälpte inte Liam alls. Efter lite tårar fick vi i Liam suppen. Lille plutten blir helt förtvivlad varje gång vi ska ge honom suppar eller ta tempen i rumpan, så vi har gått över helt till rinnande medicin och ta tempen i armhålan.

Efter en lång stund (en evighet kändes det som) så började febern sakteliga gå ner, hjärtat slog lite långsammare och han andades mer normalt, inte så snabbt och ytligt. Så när klockan var runt fem hade jag ro att sova.

Liam vaknade sedan strax innan åtta och var jätteledsen. Men eftersom jag hade haft nattpasset så gick Joacim upp med Liam så jag fick sova vidare till elva. Så jag fick ungeför sex timmars sömn sammanlagt, och det är inte dåligt, men man känner att man har sovit fel timmar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar