30 dec. 2009

KÅVEPENIN

Liam fick ju Kåvepenin av läkaren igår, utan smak. Jag smakade ju själv på den för jag vill ju veta vad det är jag ger mitt barn, och det var ingen hit. Liam verkligen avskydde den och vi fick knappt i honom den över huvud taget.

Så idag ringde jag till akuten där vi var igår och bönade och bad dem att Liam skulle få en annan smak eller medicin för vi fick verkligen inte i honom den. Sköterskan talade med doktorn och ringde sedan tillbaka och de hade fixat ett nytt recept på en annan medicin som hette "Cefadroxil Sandoz"

Smakade på den och den smakade betydligt bättre, ungefär som översockrad tjockflytande "fanta tropical". Liam protesterade vilt över att behöva ta medicinen, men han spottade inte ut den och vi fick i honom hela dosen.

Ikväll somnade Liam i mitt knä strax innan 18:00. Helt totalt utmattad av feber, hosta och halsont. Han har vaknat hostande några gånger, varav en gång hostade han tills han spydde, i min säng... Men efter byte av sängkläder och pyjamas så sover han gott nu. Hoppas han sover en stund till, både för hans och för våran skull.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar