10 jan. 2010

MITT LIV SOM RIK


Ja, vem önskar inte att få vara rik? Det är många gånger i veckan önskar man sig det.. Men frågan är ju hur man ska lyckas bli rik. Ska man arbeta sig till det (och hur gör man det utan att skuldsätta sig), eller ska man kanske vinna en oförskämt stor summa med pengar? Jag väljer nog att vinna en massa pengar :)

Om jag var rik skulle jag... ja vad skulle jag göra?
Jag hade definitivt köpt en egen liten villa, alltså skulle inte bara jag bo där, utan även Liam och Joacim och eventuellt framtida barn. Villan skulle bestå av flera rum som skulle passa våran familj perfekt.
  • Ett stort datorrum/pysselrum, stort och fullt av ljus.
  • Ett sovrum till mig och Joacim.
  • Ett rum till Liam
  • Ett rum till framtida barn.
  • En stor toalett
  • Ett stort kök
  • En (eller kanske två) walking closet
  • Ett stort och luftigt vardagsrum.
  • Källare med garage och tvättstuga
Naturligtvis hade man ju sett till att man hade snygga möbler, bra tv och elektronik och fina köksprylar.

Men det jag hade tyckt bäst om hade varit att inte behöva oroa sig om pengarna ska räcka varje månad. Att man skulle kunna unna sig just de snygga skorna som man så gärna vill ha. Eller kanske kunna köpa en oxfilé någon gång ibland och göra en lyxig middag, något som vi idag inte har råd att unna oss.

Jag hade fortsatt att arbeta, dock inte som kassabiträde som jag är idag. Jag hade nog sett till att jag hade pluggat till något som jag verkligen vill, och sedan kanske arbetat deltid med det.

Men i dagsläget hade jag varit helt nöjd med att kunna få en liten summa pengar över efter varje lön som man kan lägga på huset eller kanske en semester. Jag är inte så kräsen direkt..


Hur skulle ditt liv se ut som rik? Är du intresserad av att läsa om andras drömmar om deras liv som rik så klicka HÄR





5 kommentarer:

  1. Visst vore det härligt att inte behöva oroa sig för om pengarna skulle räcka? Våra "rika" liv är ganska lika :)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk att vara ekonimiskt oberoende och inte behöva räkna på kronor ibland. Det hade varit skönt =)

    SvaraRadera
  3. Våra drömmar om hur huset skulle vara är ganska lika... kul! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jaa,tänk om man hade miljoner ;)

    SvaraRadera
  5. Ja det där med att pengarna ska räcka till...det funderar väll alla på någon gång ibland. OCH visst vore det skönt att aldrig mer behöva tänka så!!!
    Bra skrivet!

    Kram

    SvaraRadera