5 juli 2011

För säkerhets skull


Imorgon flyr vi ut till landet. Blev sjukskriven idag för foglossningen. Han ville sjukskriva mig ett längre tag direkt men jag protesterade lite. Ska ju bara jobba denna veckan sedan blir det semester i fyra veckor. Sedan hoppas jag (hoppet är ju som man ju säger, det sista som överger en) på att kunna jobba en vecka i augusti innan graviditetspenningen träder in. Doktorn skrattade lite åt mig och tyckte "ja, man kan ju alltid hoppas", samtidigt som en barnmorska nästan beordrade mig att skaffa ett par kryckor.

Vilket som, med kryckor eller utan, så blir det skönt att komma ut till landet. Här hemma i stan är det på tok för varmt för mig. Jag som inte kan sova riktigt på grund av foglossning, halsbränna och vadkramper i vanliga fall, sover ännu sämre i värmen.

Nu blir det till att baka muffins till Liams förskola. Imorgon ska de ha ett litet kalas för honom, trots att det är tre veckor kvar tills han fyller år. Liam skiter i vilket, kalas är kul.


Follow Mamma Mailan, ytterligare en jävla mammablogg

2 kommentarer:

  1. Men! Klart du skulle tagit sjukskrivningen så hade du ju sparat semestern! den är ju bättre att ha i pengar eller ta ut senare och så sett sparad föräldrardagar!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill också kunna fly från stan! Tänk vad tiden springer; Aurora fyller redan på söndag. Vart tog våra bebisar vägen?

    SvaraRadera