9 sep. 2011

Förstår inte mig själv ibland

När jag var gravid med Liam så hade jag jämna plågor hela tiden. Eller nja, jag hade mycket ont i ryggen. Men jag stortrivdes med att vara gravid och tyckte det var helt fantastiskt. Och hur känns det denna gången...?

Idag: inte lika fantastiskt...

Inatt har jag knappt kunna sova på grund av halsbränna, samt att jag har börjat läcka. Nej inget urinläckage (än så länge i alla fall...) utan tuttarna har börjat läcka.. Och de tyckte det var en bra idé att börja göra det inatt... Jag slår i magen i allt och allt känns för trångt, spelar ingen roll om det är ett linne vi talat om eller helt enkelt typ soffan. Det är varmt, jag kokar hela tiden. Och de där buffarna och sparkarna som förut var så mysiga då? Inte så mysiga längre nu när magen börjar bli för trång för Herr Bebis. Uppenbarligen kommer han antagligen vara byggd som en bodubuildare när han kommer ut och antagligen kommer han fixa så att han själv tar sig ut genom typ naveln.

Nej, jag är trött på det här nu och de få veckorna som är kvar känns som alldeles för lång tid!


Follow Mamma Mailan, ytterligare en jävla mammablogg

2 kommentarer:

  1. Ja, din stackare - du har verkligen liidit dig igenom denna graviditet. En livlig liten krabat tycks han också vara - herr Bebis ;) Låt oss hoppas att han har avreagerat sig tillräckligt innan han tittar ut, så att du får långa sovnätter och tid att hämta dig efter dessa månader.

    SvaraRadera
  2. Jaså, Leah hade i alla fall en snuttefilt som alltid var med och så fick hon en docka i hennes första påskägg som alltid har varit en stor favortit. Napp hade hon ett halvår ungefär som sedan byttes ut mot 2 fingrar. Dessa har hon slutat med 2 grr men sen fått återfall så nu snuttar hon igen. Mkt svårt att sluta med. Ja, se du till att herr bebis fäster sej vid nån liten gosis. Det jobbigaste är bara om man tappar bort den :-o

    SvaraRadera