13 sep. 2011

Välkommen till skolan!


Läs artikeln här

På detta stället gick jag i gymnasiet. Samhäll/ekonomi. Det var nog den värsta tiden i mitt då tonåriga liv, förutom det faktum att jag träffade maken då. Jag var inte med i nollningen, att stå och bli förnedrad är inget för mig. Och jag kunde knappt stå och se på hur vänner och klasskamrater blev förnedrade medan andra skrattade elakt åt dem. Mot vissa var de elakare mot och vissa brydde de sig nästan inte om. Jag vet tjej som fick krypa var hon än skulle hela dagen. Man fick höra om saker de gjorde inne i stan som de nollade inte tyckte om, ändå utförde de sakerna. I gymnarieåldern är man fortfarande bara ett barn, man kan inte ta hand om sig. Man har ju inte ens fyllt 18, är det då okej med till exempel alkohol? Borde inte föräldrarna få avgöra om deras barn ska få deltaga i nollningen eller inte? I vilket som tycker jag (om man nu inte förbjuder denna förnedring)  borde nollningen övervakas och hållas enbart under skoltid!


Follow Mamma Mailan, ytterligare en jävla mammablogg

1 kommentar: