26 dec. 2012

Skit är vad det är!

Jag är så trött på dessa sjukdomar nu! James har varit feberfri hela dagen fram nu inatt. Han vaknade till och var pigg och glad och bökade runt. Till slut så gick han med på att lägga sig ner för att sova. Men han kom inte till ro. Vred och vände på sig, snurrade som en krokodil... Kröp upp på mig och skulle köra in händerna innanför mig tröja och då kände jag att de kändes som små isbitar. Samtidigt lände jag att han blev lite småvarm men tänkte att det är nog för att han håller på att somna, för han brukar bli väldigt varm och svettig då. Men efter ytterligare en stund med bökande och snurrande satte jag mig upp med honom och han var jättehet, och sekunderna efter så kom en excorsistspya flygandes över mig... Efter avtorkning och tröstande hos pappa fick jag tagit tempen på honom, och den visade 39 grader så bi gav honom en tablett. En kvart senare tog jag tempen igen och då hade den stigit till 39,5 grader... Stackaren bara satt och flämtade i mitt knä. Nu är den nere i 39 igen men genom att jag gav en Ipren hoppas jag att den sjunker en grad till i alla fall.

Nu ligger han sovandes i mitt knä och jag vågar inte röra mig, vill att han ska sova och att han ska få sova ostört. Kommer väl inte kunna röra mig imorgon ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar