7 jan. 2013

Tillbaka med rutiner

Idag blev allt som vanligt igen. Jag hemma ensam med barnen. Vilket med andra ord betyder att det blir vardagsrutiner på ungarna. Det har ju inte funnits någon rutin alls på torpet nu när vi varit fyra stycken vuxna i samma hushåll som varit lediga sedan jul.

Och i och med att vardagen är tillbaka så är även min diet tillbaka... Har slarvat en del nu över jul och nyår. Innan jul hade jag gått ner tolv av mina 15 kilo som jag vill bli av med. Fast hör och häpna, jag har bara gått upp ett kilo! Så det är inte mycket att ta ikapp som tur är. Men nu ska det bantas ;) Går ju på viktväktarna och det funkar jättebra för mig. Och jag gick inte med för att jag var tjock! Utan för att jag inte riktigt kände mig hemma i min kropp och var inte helt nöjd med vad jag såg i spegeln. Fast nöjd blir jag nog inte om jag inte sätter igång att träna. Men träna är såååååå tråååååkigt. Jag får väl ta och göra några situps och göra plankan lite i alla fall. Och jag borde få upp konditionen lite för mitt eget bästa..

Kanske blir lite mer "fast" imorgon efter att ha sprungit efter James på öppna förskolan för att skydda alla andra barnen där ;) haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar