31 dec. 2009

GOTT NYTT ÅR?

Nej, vi tänker inte fira något nu idag på nyårsafton. För oss är det ytterligare en dag med sjukt barn, städning, tvättning. Fast jag ska gå lös på den stackars julskinkan som ingen av oss har ätit speciellt mycket av. Julskinkan ska få äran till att bli strimlad skinka och bli placerad på en pizza. Efterrätt den här största partydagen som avslutar och inleder det nya året kommer att bli jordgubbspaj med hemmagjord vaniljsås.

Dock verkar det som om slutet på det här året betyder en viss tillfriskning för Liam. Inatt sov han rätt så bra. Febern höll sig nere, kanske mest för att jag inte har sovit så mycket utan följt hans stigande feberschema och gett honom febernedsättande innan föregående tablett gått ur honom. Hans hosta är betydligt bättre idag, och så även hans feber, så det verkar som om den nya medicinen, som vi faktiskt får i honom, hjälper. Sedan har det säkert hjälpt till att han somnade 18:00 igår kväll och inte vaknade förrän 09:11 nu idag, bortsett då ifrån de gångerna han har vaknat av hosta eller önskat få något att dricka inatt.

Jag hoppas att 2010 kommer bli ett friskt år. Jag är vansinnigt trött på att jag eller Liam är sjuka. Jag skulle vilja ha en månad utan någon sjukdom alls, jag skulle vilja få ut en månad hel lön, så vi kan hamna på fötter riktigt ordentligt. Vi får väl se vad framtiden har i sitt sköte för oss. Kanske vill ödet oss väl...





3 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort i din blogg =)
    Ska fixa och ändra min med, då ska jag lägga till dig på mina länkar =) HOppas Liam blir frisk snart, kramar och gott nytt år

    SvaraRadera
  2. Ja, jag önskar er verkligen ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Hoppas att Liam blir fort bra! Så jobbigt att se sitt barn kämpa med sjukdom! Men nu går det nog åt rätt håll verkar det som. Kram!

    SvaraRadera