23 mars 2012

Smittohärdar

Liams förskola plockar mer och mer minuspoäng hela tiden. Kanske märker jag och letar mer fel när jag redan är riktigt missnöjd med förskolan och personalen. Men detta hoppas jag att fler hade reagerar på... Igår när jag hämtade Liam så var han törstig (de var ute och lekte) och fröken sa att det fanns muggar på diskhon precis innanför dörren. Så vi gick dit för att släcka törsten. Då står det där fyra (använda) muggar som alla barn delar på att dricka ur om de blir törstiga när de är ute på gården och leker. Vafan liksom, inte konstigt att sjukdomarna vandrar runt och runt mellan barnen... På tisdag så tar jag med en vattenflaska som BARA Liam ska dricka ur!! Jag kan till och med fylla den med vatten och ställa den på plats så de slipper oroa sig alls!

1 kommentar:

  1. Jag vet inte hur det gör på Amarus dagis......har faktiskt inte tänkt så mycket på det (kanske för att det är rätt bra där), men för Katari som går i skolan är det svårare. Alla barnen skulle ta med en egen namnad mugg som de skulle ha där, men jag vet inte hur det har gått med det eller var de har tagit vägen. I vilket fall som helst så skickar vi med Katari en halvfylld vattenflaska i hans ryggsäck varje dag, och den dricker han ur (och bara han).
    Tycker absolut att du ska lämna en flaska med Liam och tala om för honom att det är HANS och ingen annans. Kram

    SvaraRadera